Kola napletená Mavic Crossmax ST Disc 29
Výrobce: MAVIC
Novinka plánovaná na sezonu 2013 se dostává na trh již nyní. Nová kola 29" prošla dvouletým testováním u profesionálních jezdců. video ZDE . U rozměru 29" nastává při bržďení 8-9 násobně větší namáhání výpletu a ráfku při brždění kotoučovou brzdou než u klasických 26" kol . Z toho důvodu Mavic rozšířil a zpevnil ráfky a další komponenty. Všechny Crossmax modely SLR , ST i SX prošli kompletní přestavbou již pro sezonu 2012 . Rozšířená nabídka odpružených vidlic a náb s různýmy rozměry vedla Mavic ke kompetní úpravě modelů tak,aby byly kompatibilní se všemy systémy na trhu . Razantní je přestavba zadní náby. Ta má dutou Alu osku a také nové Alu volnoběžné těleso označené patentem ITS4 . Tím se dosáhne velmi plynulého konstantního záběru. V záběru jsou vždy 2 x 2 praporky (západky) a úhel mimo záběr se tak zmenší na pouhých 7,7° . Zadní kolo je tedy kompativilní jak na 12 x 135 mm osu ,tak na klasický rychloupínač. Přibalené jsou i adaptedy na osku 12x142mm . . Přední nába je kompatiblilní za použití adapterů na 20 i 15mm osu a klasický rychloupínák . Model Crossmax ST má kulaté zesílené paprsky a širší ráfek i pro pláště 2,3 ". Přední kolo má 24 paprsků a zadní pouze 20 . Díky snížení váhy se tak model ST blíží top XC závodnímu modelu ,ale má větší nosnost a snesou drsnější razantnější jízdu. Ti co váží více jak 80kg,těm doporučujeme práve tento model. Model LEFTY 2013 ,má samozřejmě speciální přední nábu pro kola Cannondale. Kola jsou kompatibilní jak na běžné pláště s duší ,tak především na pláště bezdušové . Soušástí balení jsou bezdušové ventilky . Jak používat a montovat bezdušové pláště najdete ZDE . Ráfky jsou z materiálu MAXTAL svařené ve spoji a dokonale vzduchotěsné pro bezdušové pláště -technilogie FORE. Extrémně nízká váha ráfků je docílená ofrézováním ráfků v místech , kde je přebytečný materiál technologií ISM .Paprsky jsou ze zušlechtěného Alu materiálu patentem ZICRAL . Ideální přenos energie při záběru s mnimálními ztrátami je zajištěný speciálním způsobem zaplétání a konstrukce zadní náby MAVIC . Je to docílené patentem ISO PULS . Náby mají průmyslová , velmi přesná zapouzdřená ložiska . Vůle na ložiscích se dá seřizovat dalším patentem MAvicu QRM+. Všechny patenty najdete popsané podrobněji ZDE .
POZOR! Přední kolo má v zakladním balení osičku s adapterem pouze na 15 mm osu. V případě použití kola na klasickou vidlici s rychloupínákem je nutné doobjednat ( dokoupit ) redukce s rychloupínačem . V případě montáže na vidlici pro 20mm osu,je nutné dokoupit také adaptery. Rredukce + rychloupínač : MOC = 600,-Kč . Objednací číslo adapteru s RU je : 129 827 01
POZOR: pro montáž kotouče na předním kole Shimano-center lock , je nutné použít matici vs větším vnitřním průměrem.Osa má průměr 20mm. Info najdete na přiloženém obrázku.
váha : 1710g!!!
(výrobce uvádí 5% toleranci, váha zapletených kol je bez rychloupínačů)
Kola jsou kompletně servisovatelná ( Servis Mavic ZDE ) . Odbornou konzultaci a 3-letou záruku získáte u našich autorizovaných TECH-DEALERŮ .
servisní video : adaptery přední náby 20mm ZDE
Servisní video zadní náby ZDE
UPOZORNĚNÍ: váhový limit zapleteného kola je 100kg jezdce .
Všechny produkty Mavic se smí prodávat pouze prostřednictvím smluvních autorizovaných prodejců. Záruka se vztahuje pouze na produkty Mavic koupené u autorizovaných prodejců. Seznam prodejců najdete zde : odkaz
Alternativní produkty
Ráfek:
24 děr
Materiál: Al S6106
Vnitřní šíře: 25 mm
ETRTO velikost...