Kolo Apache Hawk A5 29" Bosch
Výrobce: APACHE
Rám / Frame Alloy 6061 Triple Butted
Vidlice / Fork SR XCM V3 RL 29“ 100 mm
Převodník / Crankset Miranda Beta-O 42T Al
Střed. Osa / BB set
Řazení / Shift Levers Shimano Alivio 9 sp.
Měnič / Rear derailleur Shimano SLX RDM 662
Přesmyk / Front derailleur
Kazeta / Cassette Shimano HG 30/9 11-34
Řetěz / Chain Shimano HG-53
Brzdy / Brakes Tectro HDC300
Přední náboj / Front hub Shimano HB M435
Zadní náboj / Rear hub Shimano FH M435
Ráfky / Rims Remerx RDX 7320 Disc
Pneu / Tyres Schwalbe Rapid Rob 29x2,25
Pedály / Pedals VP-197
Madla / Grips
Řidítka / Handlebar Ritchey OE 600 mm
Představec / Stem Ritchey OE
Hlavové sl. / Head set Ritchey Comp Logic
Sedlovka / Seat post Ritchey OE
Sedlo / Saddle Velo VL-1205
Váha / Weigh od 18,9 kg
Pochvalu rozhodně zaslouží velice rychlá „reakce“ elektropohonu, tedy jeho téměř okamžité připojení po záběru do pedálů. Stejně tak plynulost dávkování síly motoru je příjemná a znamená naprosto přirozenou jízdu. Odpojení motorové asistence malou chvilku trvá, deaktivace elektropohonu se v tomto případě provádí tak, že jezdec zkrátka přestane šlapat. Brzdové páky nejsou u systému Bosch s řídicí jednotkou propojeny.
Nejvíce nás ovšem překvapila celková ovladatelnost kola, která se až tak moc nelišila od standardní devětadvacítky. Svou roli samozřejmě hraje nemalá hmotnost, která byla v největší jednadvacítce 20,8 kilogramu, ovšem umístění motoru i baterie do těžiště kola je u sportovního elektro-biku skutečně zásadní. I v náročnějším terénu nebylo prakticky nic, co bychom na elektro verzi modelu Tanka Tate 29“ neprojeli, naopak vevýjezdech se kolo chovalo naprosto suverénně a dokázalo si poradit takřka s jakoukoli překážkou. Velká kola nabídla ideální adhezi, aniž by byla potřeba příliš laborovat s těžištěm. Elektro Apache projel i takové pasáže, jež by s běžným bikem byly, i v případě značného jezdeckého umění, těžko zdolatelné. Silný záběr motoru a značná průchodnost terénem 29“ kol byly zkrátka nekompromisní. S využitím některého silnějšího módu lze navíc počítat s tím, že středně prudké kopce budeme zdolávat rychlostí blížící se pětadvaceti kilometrům za hodinu, ty prudké pak klidně dvacítkou. Takže v praxi se dá s tímto kolem jezdit do kopců úplně stejně rychle jako po rovině. Výhodou je také to, že kolo jezdce většinou nutí k optimální rychlosti šlapání. Budeme-li zabírat vyloženě silově a šlapat pomalu, nebude pomoc motoru tak efektivní jako při kadenci kolem osmdesáti otáček za minutu, a to klidně i s menší silou záběru. Díky tomu bude tento elektro-bike skvěle fungovat také pro rekonvalescenci, například po prodělané operaci. Použité převody jsou navíc i s pouhým jediným převodníkem naprosto dostačující.
Vraťme se ale zpět do náročného terénu, Apache zvládal s naprostým přehledem nejen výjezdy, ale kupodivu i sjezdy. V nich jsme sice trochu postrádali širší řídítka, která by zvýšila celkový komfort jízdy všeobecně, ale ovladatelnost byla bezproblémová. Jako zcela dostačující se ukázaly i hydraulické kotoučovky Tektro a naprosto funkční, i když trochu ekonomičtější vidlice Suntour, doplněná perfektně ovladatelným lockoutem na řídítkách. Hlavní obavy, které od počátku souvisely s celkovou průjezdností terénem, a to kvůli poměrně nízko umístěnému motoru, se ukázaly jako naprosto zbytečné. S elektro verzí Tanka Tate 29 jsme absolvovali úseky, které jezdíme běžně na sportovních horských kolech. Sjížděli jsme prudké schody i různé skalky a až poté jsme si vždy uvědomili, že vlastně máme pod sebou motor, na který bychom měli dávat pozor. O terén si bike škrtl krytem motoru pouze jednou, a to na skutečně extrémním terénním zlomu, navíc bez jakýchkoli škod.
Jednou z hlavních výhod instalace motoru do těžiště kola je ale především to, že lze, i když s trochu větší silou, nadhodit přední nebo zadní kolo při nájezdu na překážku. Se silnějším zabráním za řídítka a do pedálů se dal zvládnout dokonce i menší bunny hop, což je ve spojitosti s elektrokolem pro mnohé asi těžko představitelné.
Ať už jsou ony příčiny využití pomocného motoru na sportovním biku zdravotní či třeba věkové, elektro verze devětadvacítkového modelu Tanka Tate dokáže zpřístupnit náročnější terén, který by byl třeba mnohým s využitím standardního horského kola zapovězený. Sice trochu doufáme, že se touto cestou nebude ubírat vývoj horské cyklistiky všeobecně, ale jako alternativa pro ty, kteří nemohou z jakéhokoli důvodu zvládat plnohodnotnou terénní jízdu, je elektro verze devětadvacítkového Apache skutečně zdařilá. Perfektní funkce kola plně ospravedlňuje cenu 49 990 korun, která je navíc mezi stroji podobné kvality pravděpodobně nejnižší. O celkové kvalitě vypovídá také fakt, že tento elektro-bike vzniká v továrnách rakouského KTM, což je průkopník terénní elektro-cyklistiky.
PŘI PLATBĚ PŘEDEM PŘES ÚČET CENA 47999KČ.-Při zvolení této varianty neplatí žádná jiná!!
Varianta:Vidlice Suntour Raidon RL-vzduch-olej-vzhledem k váze kola vřele doporučujeme-zdarma bez doplatku!!!!
Velikost / Size 16,5"-do170cm,19“-do185cm, 21,5“-nad185cm
ZVOLENOU VARIANTU ZADEJTE DO POLE POZNÁMKA PRO PRODEJCE.