Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016

Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016
Kolo Giant Dirt-E+ 2 2016

Výrobce: GIANT

RÁM

Velikosti S (16), M (18), L (20), XL (21)
Barva Yellow/Blue
Rám ALUXX SL Aluminium, for integrated EnergyPak system, OverDrive head tube, internal cable routing, inetgrated carrier, kickstand & fender mounts
Vidlice SUNTOUR EPIXON X1 RL RC 15QLC, AIR, 1700g, UZAMYKÁNÍ Z ŘIDÍTEK

KOMPONENTY

Řídítka Giant Connect Trail, 31.8 x 730 mm
Představec Giant Connect
Sedlovka Giant Connect
Sedlo Giant Contact Upright
Pedály aluminium, platform

OSAZENÍ

Řazení Shimano Acera, 2x9-speed
Přesmykač Shimano Deore
Přehazovačka Shimano Deore Shadow
Brzdy SHIMANO XT HYDRAULIC,BRZDOVÉ KOTOUČE SHIMANO SMRT64 DEORE 180 mm rotors
Brzdové páky SHIMANO XT
Kazeta Shimano HG300, 12-36T
Řetěz KMC X9e
Kliky FSA, forged crankset, 38/24T

KOLA

Ráfky Giant CR70 Disc, double wall
Náboje Giant Tracker, sealed cartridge bearings, [F] 15mm TA, [R] 135mm QR
Dráty stainless steel
Pláště Schwalbe Rapid Rob 2.25 Kevlar Guard

OSTATNÍ

Doplňky Giant EnergyPak 4A nabíječka baterie
Hmotnost Kolik váží toto kolo? Správná otázka. Bohužel, neexistuje žádný standard, kterého by se drželi všichni výrobci kol. Někteří váží rámy ve velikosti S, bez laku, bez tlumiče atp., a takto uměle snížené hmotnosti uvádějí v katalogu. Pokud chcete znát skutečnou hmotnost kola, je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. Zjištěnou hmotnost pak ale nelze porovnávat s „katalogovou hmotností“ konkurenčního modelu, i ten je nutné převážit, abyste získali údaj, který odpovídá skutečnosti.

HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE

Motor Giant SyncDrive C powered by YAMAHA, Performance Line, 80 Nm torque, 250 W, ISIS drive
Sensors Giant PedalPlus, 4-sensor technology
Ovládací jednotka Giant RideControl LCD
Baterie Giant EnergyPak 400 Wh


VELIKOSTI: S-do170cm,M-do180cm,L-do190cm,XL-nad190cm



ZVOLENOU VARIANTU ZADEJTE DO POLE POZNÁMKA PRO PRODEJCE



Toto kolo můžete zakoupit i na výdejním místě v Praze,garanční prohlídka ZDARMA(první po 100km) a následný servis(placený) zajištěn-viz úvodní strana-nebo info na tel.608861453



Giant Dirt-E+ 2 – Jízda na 400 Wh!

Svět jízdních kol se poslední dobou rychle mění, přičemž jedním z velkých hybatelů jsou kola s elektrickým asistentem, hybridní stroje, či prostě elektrokola. Pár z nich jsme již zkusili – většinou s motorem Bosch – nyní jsme ale díky Giantu Dirt-E+ 2 měli tu čest okusit i Yamahu, která nás „rozcupovala na kusy“.

Vážně, tohle je snad kolo z jiné kategorie, jiný druh sportu nebo zkrátka blesk plný vysokého napětí, který proťal svět cyklistiky a rozzářil oči nejednoho fandy hybridních kol, či milovníků motorek. Asi to nelze chápat až takto doslova, ale někdo by to mohl tímto stylem řešit. Tedy že mu je bližší, když ve středu jeho kola tepe kartáčový elektromotor vyvinutý specialisty pracujícími na nejrychlejších motorkách světa, než systém, jehož původem je dost možná bubnová pračka!

To jsme si ale trochu zapřeháněli a nechali se unést vlastní fantazií a obrazotvorností, jelikož samozřejmě i pohon od Bosche je špičkovým kusem techniky, s nímž je sousta zábavy a který vám může hodně pomoci, pokud šlapat naplno sami za sebe nechcete, anebo z jakéhokoliv důvodu nemůžete. S motorem Yamaha SyncDrive jsme se ale cítili zase o něco víc jako na motorce.

GIANT Dirt-E+ 2 - test

Na to bude potřeba zbrojní pas!

Nebudu dnes zabíhat do hlubších detailů, jelikož cílem tohoto článku je přiblížit si chování a jízdní výkony Giantu Dirt-E+ 2 více obecně a k nim přihodit i pár zážitků z testování. Těch máme ostatně již teď víc než dost. Ona vlastně stačila první seznamovací projížďka po lesích a lesoparcích v našem okolí, která netrvala víc jak hodinu a půl. Přesto už takto krátká zkušenost ukázala, že k tomuto stroji je třeba přistupovat s patřičným respektem a úctou.

Už jen točivý moment motoru Yamaha SyncDrive s hodnotou 80 Nm hovoří za mnohé. Pro porovnání Bosch Active (testován na Lapierre OverVolt FS 500) dává 48 Nm a vyšší varianta Bosch Performance „pouze“ 60 Nm. A skutečně, motor Yamaha SyncDrive na Giantu tahá pekelně! Nástup jeho výkonu je přitom, při správném zacházení, poměrně plynulý a povětšinou zvládnutelný, zejména pokud se pohybujete na rovných cestách a v otevřené krajině.

My jsme ale na široké lesní a polní cesty rezignovali hned zkraje a proto jsme měli co dělat, abychom divokého hřebce Giant Dirt-E+ 2 na úzkých pěšinách mezi stromy na začátku testu vůbec zkrotili. Výkon motoru a jeho sice progresivní (postupný), ale i tak dost intenzivní nástup, je dokonce tak výrazný, až jsme nabyli dojmu, že by začátečník s tímto kolem neměl v hustém lese na úzkých pěšinách používat žádný z vyšších výkonnostních stupňů a měl by se držet pouze režimu „Economy“. Alespoň pro prvních 500 ujetých kilometrů! Tak silný a tak divoký může tento stroj být. Pro vyšší stupně „Normal“ a „Sport“ to v terénu chce skoro až zbrojní pas!

GIANT Dirt-E+ 2 - testŘídící centrum, neboli kontrolní displej je velký a přehledný, takže se v zobrazených informacích člověk snadno zorientuje a není jimi zahlcen.

Někdy stačí málo, jindy chceš víc

Je to ale hodně závislé na jízdních podmínkách a na prostředí, kde se s kolem pohybujete. Na širších otevřených cestách lze v klidu „zařadit“ režim Normal, který sám o sobě představuje velký skok proti základnímu módu „Economy“. „Sport“ má smysl používat jen v prudkých výjezdech nebo když byste třeba chtěli někoho stíhat, či z jiného důvodu potřebovali plný výkon. Jinak ale není důvod opouštět hladinu „Normal“ a zbytečně ždímat akumulátor EnergyPak elegantně polointegrovaný do rámu.

Velice dobře zvládnuté se zdá být u Yamahy také dávkování energie, kdy se do hry zapojuje jak čidlo rychlosti (na zadním kole), tak zejména snímač zaznamenávající rychlost otáčení klik a míru zapojení jezdce. Yamaha vám nedá „všechno a hned“, ale svou pomoc rozumně dávkuje podle toho, jak moc se snaží jezdec. To znamená, že pokud se člověk chce svézt ve skutečně sportovním tempu, musí se sám aktivně zapojit a využít sílu svých nohou, aby pomohl roztočit svá kola a vyslal informaci řídící jednotce Yamaha I2, že to myslí skutečně vážně.

Do jisté míry záleží také na zvoleném převodu, kdy jsme si v reálu ověřili, že maximum točivého momentu dává Yamaha SyncDrive s řetězem na velkém převodníku, přičemž pocitová výkonová špička může přijít se zařazeným pastorkem náležícím k hornímu konci kazety. Takto lze vyjet (v režimu „Sport“) skutečně hodně, místy až extrémní věci. Pozor ale, i nám se stalo, že zadní kolo začalo místy hrabat, spíš jen minimálně, jelikož záběr motoru je skutečně plynulý, nebo se celý bike stavěl na zadní. Giant Dirt-E+ je ale sportovně rekreační kolo a ne motokrosový speciál, takže byste s ním měli podle toho také zacházet.

 

GIANT Dirt-E+ 2 - testFunkce computeru a motoru kontrolujete pomocí tohoto dálkového ovladače kde tlačítka +/- řídí stupeň výkonu, symbol světla je zde pro podsvícení displeje a „M“ pro přepínání funkcí computeru. 

Našli jsme svůj „sweet point“

Zároveň se nám podařilo nalézt něco, co by se dalo v angličtině značit jako „sweet point“. Tedy souhru ideálního převodu a frekvence šlapání při jízdě v lehce zvlněném terénu či ve středně náročných výjezdech, kdy motor Yamaha posílá na zadní kolo klidně i 80 % svého výkonu, aniž by se jezdec přehnaně nadřel. Jen je potřeba neustále otáčet nohami.

Když zasáhne omezovač nebo když dojdou Watty

Ať děláme co děláme, ať je Giant Dirt-E+ 2 s motorem Yamaha SyncDrive sebesilnější, legislativa dává jasná pravidla a stanovuje striktní limity, stejně tak neoblafnete fyziku a zákony, kterými se řídí kapacita akumulátoru. Tím chceme říct, že ač by měl použitý motor potenciál roztočit kolo do skutečně vysokých rychlostí, kopce nekopce, horní limit pro jeho možný zásah či asistenci je 25 km/h. Existují i rychlejší a „odblokovaná“ elektrokola, ta již ale musí mít registrační značku (SPZ), jezdec by měl mít certifikovanou moto-helmu a řidičský průkaz platný pro malý motocykl.

Na druhé straně ale musíme smeknout nad tím, jak je ona hrana, či přesněji limit, u Yamahy vyřešen. Hovoříme o místě, kde Bosch poměrně radikálně utne své snažení. Yamaha na hranici rychlosti 25 km/h rovněž znatelně poleví ve svém výkonu, není to ale skok ze sta procent na nulu. Spíše jde o sice rychlejší, přesto plynulý úbytek síly. Motor Yamaha přitom, dle pocitu i dle kontrolek na displeji, dokáže lehounce pomáhat, přispívat k udržení tempa, až do rychlosti 26 km/h a místy i o malinko víc. Víme to, cíleně jsme to zkoušeli a bedlivě sledovali tento efekt na otevřené cyklostezce při návratu domů podél Berounky.

GIANT Dirt-E+ 2 - testGiant Dirt-E+ 2 se cítí lépe na běžných lesních a polních cestách než v náročném terénu. Hravé lesní pěšinky ale také zvládá.

Kolik to „skutečně“ vydrží?

Co se týká výdrže akumulátoru, pak zde hodně záleží na tom, jak moc budete své kolo, motor a akumulátor zatěžovat. S plně nabitou baterií hlásí ovládací centrum prakticky pokaždé dojezd 100 km, což se zdá být reálné pouze na delších trasách se spíše hladkým povrchem a s mírným profilem. Za takových podmínek, při striktním využití režimu „Economy“ by to mohlo být i přes 100 km.

Gianta Dirt-E+ 2 máme slíbeného i na další svezení, abychom jej mohli vyzkoušet v rozličných podmínkách a za různých situací. Třeba dojde i na pokus maximálního dojezdu. Tedy toto jsme již jednou zkoušeli v poměrně těžkém, členitém a značně kopcovatém terénu a dobrali se hodnoty cca 40 km na 95 % baterie. Opakujeme, že při skutečně vysokém zatížení motoru.

Poté jsme zbývající kapacitu, odhadem 5 %, dokázali „šetřit“ při návratu podél řeky dalších skoro 20 km. A to ukazatel hlásil zprvu dojezd jen 10 km. Reálné se tedy zdá být tvrzení, že s tímto kolem ujedete běžně na jedno nabití kolem 60 km, ale klidně i víc. Pokud tedy nasadíte rozumné cestovatelské tempo a nebudete chtít zdolávat jeden vyhlášený vrchol za druhým, jak to bylo v našem případě.

GIANT Dirt-E+ 2 - testRelativně nenápadný pohon integrovaný do rámu přiznává svůj původ u Yamahy pouze tímto decentním logem.

Giant Dirt-E+ 2 – jak to bude dál

Již bylo nejednou zmíněno, že toto je jen první praktické pozastavení a zamyšlení na téma Giant Dirt-E+ 2 vytvořené pro vaši prvotní představu o tom, co toto kolo s motorem Yamaha SyncDrive a polointegrovanou baterií EnergyPak umí a dokáže. Příště se budeme více věnovat jeho jízdním vlastnostem, ovládání stroje i pohonu a dalším detailům. Prozatím můžeme dané téma uzavřít tím, že je Giant Dirt-E+ 2 skutečně našlápnutým strojem, který má potenciál vykouzlit z vašich prostých výletů v sedle kola skutečné terénní dobrodružství, či vám naopak pomoci dojet dál a rychleji, než byste sami za sebe byli kdy schopni.






Kód zboží: 999921
 
Naše cena: 69 999,00 (vč. DPH)
ks
Toto zboží můžete nakoupit i na splátky. Spočítejte si splátky! Zjistěte, kolik si můžete půjčit!

Alternativní produkty

RÁM Velikosti S, M, L, XL Barva Black/Blue/Lime Rám ALUXX Aluminium Vidlice SUNTOUR NCX E LO AIR-VZDUCHOVÁ, OLEJOVÁ PATRONA, 63mm KOMPONENTY...
 
59 999,00
včetně DPH
 
RÁM Velikosti S, M, L Barva Black/Indigo/Red Rám ALUXX Aluminium Vidlice SUNTOUR NCX E LO AIR-VZDUCHOVÁ, 63mm KOMPONENTY Řídítka Giant...
 
59 999,00
včetně DPH
 
RÁM Velikosti S (16), M (18), L (20), XL (21) Barva Petrol Blue/Acid Yellow Rám ALUXX SL Aluminium, SmartLink Suspension System, 127 mm travel Vidlice SR...
 
92 999,00
včetně DPH
 
RÁM Velikosti XS (40), S (45), M (50), L (55) Barva Metallic Antracite Rám ALUXX Aluminum Vidlice ALUXX Aluminum KOMPONENTY Řídítka...
 
42 999,00
včetně DPH
 
RÁM Velikosti S (16), M (18), L (20), XL (21) Barva Burgundy/Neon Red Rám ALUXX SL Aluminium, for integrated EnergyPak system, OverDrive head tube, internal...
 
84 999,00
včetně DPH
 

Kategorie zboží